Can Bonomo

**** Can’la 2011 yılında yaptığımız röportaj burada

***** 2014 yılında yaptığımız röportaj ise burada

İlk kez bu sayfalarda Can Bonomo’yla tanışmıştınız, şimdi üçüncü albümü “Bulunmam Gerek” ile yine bu sayfalarda…

21 Aralık 2014 – Habertürk

Şarkılarındaki kelimeler ve sazlar bize hem Batı’da hem Doğu’da olduğumuzu hatırlatan, yerimizi en iyi gösteren müzisyenlerden biri Can Bonomo.

Can Bonomo ile sohbet edecek çok şey var. Bitmez. O yüzden “Yeni şarkılarıyla kısıtlayalım” dedik, şarkılarından yola çıkıp konuştuk. Ama elbette öyle olmadı. Mesela, müziğe yeni başlayacak kişilere “Şöhrete kanma” dedi Can. Albümün ilk klibini geçtiğimiz günlerde “Tastamam” şarkısına çektiler. Yönetmen yine Can Saban oldu. Zaten albümün müzik direktörü de yine Can Saban. Fakat albümün sürprizi, Model’in süper tatlı vokali Fatma. Bazı şarkılarda Can’a eşlik eden güzel ses onun yani. Ayrıca Can’a vocal koçluğu da yaptı albüme hazırlanırken. 10 yeni şarkı, birçok güzel insanın emeği ile “Bulunmam Gerek”, en sevdiğimiz Can Bonomo tadında.

Bana bu albüm, ünlü olmadan önceki Can’la yüzleşmek gibi geldi… 

Köklere dönüş albümü oldu biraz. Çünkü ikinci albümde müzik çok sertleşti, her şey çok köşeli oldu. Biraz toprağın altındaydı ikinci albüm ama burada çıktık artık. Taze oksijenle yazılmış bir albüm. Çok içten ve samimi.

Fotoğraflardaki imajın da biraz daha olgun, giyimin değişmiş… 

28 yaşına geldim. Kendime artık yakıştıramadım eski halimi. Çok büyük bir değişiklik de yok. Kolyeler, aksesuvarlar var hâlâ.

‘Resmini Görünce’yi dinlerken senin paralel evrende TRT 1 korosundaki assolist olabileceğini düşündüm.

Kanımda var assolistlik.

Bu albüm bitene kadar kendinle ilgili en net öğrendiğin şey ne? 

Ben ufacık bir şeydim ilk albüm çıktığında. 8 senede çok disiplinli ve çok çalışkan olduğumu öğrendim. Çalışkan olduğumu üniversitede keşfettim. Üniversitede yapmayı sevdiğim şeylere çok önem ve özen gösterdiğimi farkettim. Müzik ve şiir hayatımda da bu geçerli oldu. İş hayatına girdiğimde çok disiplinli oldum.

Albüm bittikten sonra bir sakinlik geldi mi? 

1.5 sene durmadan çalıştım. Bu albüm için gerçekten de kan ve gözyaşı döktük. Benim için “yapmak” çok önemliyken bir anda insanların beğenisi önemli olmaya başlıyor. Bu çok soğukkanlılık gerektiren bir durum.

Nasıl soğukkanlı kalıyorsun? 

Kalamıyorum. Çok stresliyim. Sanat, edebiyat bir iş haline gelince stresler başlıyor. Benim de stresli dönemim ama tatlı bir heyecan var tabii.

‘İstediğin şöhret, para pul değil’

Müzik piyasasına dair 21 yaşındaki birine ne söyleyebilirsin? 

Ne olursa olsun bırakmasın işin ucunu. Ben 8 sene önce bu işin buraya gelebileceğini, benim neler yapabilleceğimi tahmin edemezdim ama bırakmadım. Benim gibi birine sesleneceksem şöhret, para, pul değil istediğin şey; sen anılmak istiyorsun. Geride bir şeyler bırakmak istiyorsan çok çalışacaksın.

Peki büyümenin en kötü yanı ne senin için? 

Yaşamanın kötü tarafı ölmek; büyümenin de iyi tarafı ölmek…

Ben ölümü kabullendiğim zaman büyüdüğümü düşünüyorum. 

Öyle mi? Ama kimse kabullenmez.

Sevdiklerinin ölümüyle yüzleşmekten bahsediyorum.

Ölümle karşılaşmış insanların anladığı bir şey bu. Onu kabul ediyorum; insanlar ölebilirler. Az ya da çok korkuyorum anlamına gelmez, bunun farkındayım yani.

İçindeki çocukla en büyük kavgan ne?

İçimde bir çocuk yok; o benim zaten. İçimde çocuk büyütmüyorum. Zaten kendime bakmakla meşgulüm, bir de çocuk bakamam.

‘Acı çeken bir sanatçı değilim’ 

İzmir’den neyi özlüyorsun? 

Çocukluğumu özlüyorum sadece, ailemi.

Seni neler esir gibi hissettiriyor hayatta? 

Öyle acı çeken bir sanatçı değilim ben.

Şiirlerin öyle demiyor ama.

Çünkü yazarım ben.

En sevdiğin kelime hangisi?

Biliyor musun geçen gün düşündüm bunu. “Elveda” galiba. Çok kıvrak, ipeksi bir şeymiş gibi geliyor.

**** Can’la 2011 yılında yaptığımız röportaj burada

***** 2014 yılında yaptığımız röportaj ise burada

1021688_65f6ea8278c0cb8a9aae358afd814925

Leave a Reply

